Omslaget till ponton 3/21 föreställer ett höstligt landskap.

Dylan, Furmark och Kanbar

Hösten är här – och ett nytt nummer av ponton. I det här numret läser Niko Erfani  samtidspoesi om migration (Jag tänker på mitt eget modersmål och all tid jag lagt på att hålla det vid liv fastän raderna så ofta bryts)

och ponton bjuder in poeten Aya Kanbar, som ger oss tre dikter (nu behövde vi vara perfekta för varandra / & dela uppväxt. vi måste förstå varandra)

och Saga Ivéus Wenglert och Rita Kristola Wiklund ser pjäsen ”Den yttersta minuten” (Det kändes som att de såg rakt igenom mig, det var jag som stod på en scen)

och Zelda Cederberg frågar sig om hon kan fortsätta lyssna på Bob Dylan (Nu är han anklagad för sexuella trakasserier år 1965 mot en tolvåring?! Herregud)

och Saga Ivéus Wenglert intervjuar serietecknaren Anneli Furmark om hennes bok ”Gå med mig till hörnet” (För mig är alla kärleksberättelser lockande och intressanta och spännande och sorgliga)

och utifrån en dikt av Ida Südhoff hyllar Selma Rezagić alla som har modet att skriva trots att det är läskigt (Jag vet att det ni skriver är en del av er eller var en del av er en gång i tiden)

och Eddie Zeitoun diktar numrets namnkrönika (Visste du förresten att maskrosen e blommornas motsvarighet till en råtta? De visste inte ja)

och numrets insända bidrag kommer från Isac Larsson, Vanja Johansson, Vilma Wirenhed, Hugo Topfpflanze, Eddie Zeitoun, Tora Andersson, Maja Bodin, Malin Ullsten, Em Talledo, Ida Südhoff, Albert Nygren, Sara Isaksson, Samuel Kiby Berglöf och Michelle Janneh Selander. Omslagsfotot har Saga Ivéus Wenglert tagit.